lördag 30 juli 2011

Första möbeln inhandlad


KUL när man får inhandla inredning! Till min sambos lite mindre förtjusning så tycker jag väldigt mycket om att köpa nya saker. Jag har med andra ord längtat till den dagen vi måste inhandla nya möbler plus allt annat som krävs för att få den rätta känslan i vårat nya hem (lampor, gardiner m.m m.m). Vi har pratat en del om tänkta inköp och kommit fram till att om det dyker upp något bra till ett förmånligt pris så slår vi till redan innan inflyttning. Nu har vi hittat något bra till ett förmånligt pris. Det var nedsatt pris på trädgårdsmöbler på EM och då hittade vi det här bordet som heter Karlstadt. Eftersom vi har bestämt oss för att det inte ska finnas en träbit (som måste behandlas varje år) på våra altanmöbler passar det här bordet perfekt. Materialet ser ut som trä men heter black aintwood och är mer plastliknande. Måtten på bordet är 100*220cm men som bilden visar så går bordet med en väldigt smidig manöver göras til 100*280cm. Det känns bra att kunna förbereda sig för besök av familjen och vännerna för alla somrar som komma skall. Jag ser det framför mig...

Soliga hälsningar till er

4 kommentarer:

  1. Vilket smart bord, både i material och utförande!!

    SvaraRadera
  2. Vi tyckte också det. Det är bra storlek om man blir några fler någon gång och eftersom extraskivan sitter fast under bordet behöver inte den förvaras någon annanstans. Det absolut bästa är att den inte kräver något underhåll :-)

    SvaraRadera
  3. Tack för en riktigt bra blogg! Är du intresserad av ett litet länkbyte? :) Hör isåfall av dig.

    Hälsningar Fredrik
    fredrik@frecom.se

    SvaraRadera
  4. Hej Fredrik!

    Tack för komplimangerna jag fått för min blogg :-) Det glädjer mig att andra kan få ut någonting av mitt skrivande. Angående länkbytet så kan det självklart vara intressant, vad har du för blogg/hemsida?

    Mvh
    Malin

    SvaraRadera