onsdag 13 juli 2011

Placering av huset


Här får ni en försmak på hur flygfotot över vårat hus kan komma att se ut. :-) Vi har valt att placerat huset så långt bak på tomten som möjligt eftersom vi har söderläge på framsidan. På vänster sida om ingången till huset kan ni se våran tänkta altan. Jag drömmer mig redan bort om när jag ska få utnyttja den som soldäck på sommaren. Om vi hade fått välja fritt skulle vi valt att bygga ihop huset med garaget men enligt kommunenes direktiv måste någon utav byggnaderna stå sex meter från lokal gata och i vårt fall blev det garaget. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har vi sparat en liten klippa på tomten och den står uppe i västra kanten, den syns inte på bilden men finns där ändå.

Idag har det sprängts klart på våran tomt. Vi vill varmt rekommendera Norrbottens Bergteknik och passa på att tacka dem för bra utfört arbete. När vi var upp på tomten idag hade jag lite svårt att föreställa mig vårat hus där bland 400 kubikmeter sprängt berg men det kommer nog kännas annorlunda om några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar