måndag 8 augusti 2011

Om tre månader....


Vi kommer att få husnycklarna i handen den 8:e november. Förstår ni... bara tre månader kvar :-) Det är inte länge dit om än det allt för ofta tickar en barnslig otålighet inom mig som säger: jag vill bo där nu, nu, NU! Vuxen som jag är lugnar jag mig och inser att vi behöver den här tiden till att fixa allt runtomkring flytten. Vi rensar för fullt här hemma för så lite gammalt skräp som möjligt ska följa med oss till huset. Blocket, Röda Korset och Återvinningen är oss trogna just nu, det blir även någon loppis här under hösten.

Jag var och tittade till tomten ikväll och såg att de har stakat ut huset och garaget, det ser riktigt bra ut och nu när de har kört bort all sten går det väldigt lätt att visialusera huset och garaget. I morgon sätter grundmontörerna igång och den 29 september levereras huset. I min värld låter det som att det finns gott om tid och därför har vi pratat om att måla grunden innan huset sätts på plats och om vädret tillåter så blir det några penseldrag i höst.

Det är få gånger i livet jag har längtat till hösten men nu välkomnar jag den med öppna armar och med ett stort leende på läpparna.

2 kommentarer:

  1. Det är så spännande att följa alla husbyggen på Kronanbacken. Mest spännande är ändå alla som bygger Älvsbyhus =) Roligt att ni flyttar in i november!!

    SvaraRadera
  2. Hej Monica!

    Ja visst är det spännande att följa och som du säger lite extra kul med de som bygger Älvsbyhus. Visst är det ni som bygger ett Ägir? Ni har inte så länge kvar till inflyttningen :-)

    SvaraRadera