fredag 6 januari 2012

Badrummet

God fortsättning till er alla :-) Jag hoppas jul- och nyårsdagarna har varit till belåtenhet hur än ni har valt att fira dem. Vi har haft det bra, har fått spenderat tid med familjen, släkten och vännerna och även hunnit vara ledig här hemma i vårat fina hus. Har tyvärr inte hunnit med lika mycket inredning som jag hade räknat med men men så är det ibland. Vi har ju tänkt bo här i några år till så det hinns nog ;-)

Jag har fotat lite grann i vårat badrum och i lilla wc. Ni kommer märka att det saknas några saker i båda men som sagt... det hinns nog. Jag och en kär vän till mig ska åka på en IKEA-utflykt någon gång snart och det kan hända att de tomma utrymmerna här hemma fylls ut.



Vi valde att behålla badkaret och mest för våran son skull. Han gillar att bada :-) Vi ska inhandla ett "stänkskydd" till badkaret men vi är osäkra om vad och hur. Jag tycker en badkarsvägg i glas men min sambo är inte lika övertygad.... hmmm vi får väl se.

Badrumsinredningen är inköpt på IKEA och serien heter Godmorgon.

I badrummet har vi valt en Fibotrespo-skiva i högblankt vit i måttet 5*30cm. Vilken glädje att Älvsbyhus kommit med den valmöjligheten. Deras tidigare utbud av våtrumstapet är enligt mig, utseendemässigt, under all kritik. De har däremot en fin mörkgrå våtrumsmatta och den har vi valt till alla våtutrymmen.  


Lilla wc i väntan på bli "utsmyckad":-) Väggarna här är beklädda med en ljusbeige våtrumstapet. Måste säga att det är mycket skönt med två toaletter när man är några i familjen.

Lite från oss
Lev och må!

9 kommentarer:

  1. Hej, vad fint ni fått det i badrummet och lilla toaletten. Vi kommer också ha kvar badkaret, men jag tycker som du att det skulle vara snyggt med någon form av front eller stänkskydd. Jag väntar med spänning på att få se vad du hittar på.
    Lycka till.
    MVH Jessica

    SvaraRadera
  2. Vad heter mattan som ni har valt?

    SvaraRadera
  3. Jessica: Tack så mycket. Vi har som sagt inte bestämt oss än... Hoppas på något snart :-) Lulemarcus: Mattan heter Kiruma, Dark grey 3851031.

    SvaraRadera
  4. Ok, vi valde också den mattan efter att ha sett den på bild men vi är inte så jättenöjd med resultatet. Vi valde en "mörk grå" väggtapet så kanske är det kombinationen som gör att mattan nu ser brun/lila ut. Nåväl, med lite mattor, handdukar och annat på väggarna så blir det säkert helt okay.

    SvaraRadera
  5. Hej Malin!
    Hur gick det på Villavisningen idag?

    Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Hej Elisabeth!

    Jag tror att det har gått bra, Leif verkade vara nöjd :-)

    Malin

    SvaraRadera
  7. Varit på husvisning hos dig! Men, oj så himmelens fint ni fått det! Mycket folk, alla tyckte det var superfint.
    Jag lägger ut ett inlägg på min blogg om visningen.
    Ha det gott!

    Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Tack, vad kul att du tycker det :-)

    Ha de gott du me

    Malin

    SvaraRadera
  9. Hejsan jag har läst din blogg och tycker det är väldigt intressant att se hela hus progressens framsteg. Jag och min sambo funderar oxå på att bygga nytt hus med Älvsbyhus. En fråga, hur lång tid tog det att färdigställa huset, från dagen då ni ringde och bestämde att älvsbyhus skulle bygga ert hus till det var klart??? :) mvh/frida

    SvaraRadera