tisdag 13 december 2011

Stora sovrummet

Vårat tapetval i sovrummet resulterade i ett som ni ser romantiskt mönster i grönt. Vi hade, som jag skrivit tidigare, valt den här tapeten som fondvägg men ändrade oss och ville ha den i hela sovrummet. Min sambo och även jag var orolig att den skulle bli för gryllig men nu när den sitter på väggarna ångrar vi inte vårat val. Visst, den är mönstrig men vi får använda oss utav mer enfärgat vad gäller gardiner, överkast mm mm. På tal om det så ska jag ut på jakt efter ett nytt överkast och möjligtvis någon ny kudde, hmmm får se vad butikerna har att erbjuda...


Våran sängram som inte faller under samma "romantiska tema" som tapeten gör bryter av på ett trevligt sätt. Vi tycker även att valnöt och grönt passar bra tillsammans.


Den dörren leder till våran lilla klädkammare. Sin storlek till trots rymmer den ändå mer än vad man tror :-)

Inredningsmässigt ser det aningen sparsmakat ut men det kommer. Snart är julledigheten här och då finns det förhoppningsvis mer tid för pyssel här hemma.

Ni som uppmärksammat utsidan ser att bilderna är tagna vid två olika tillfällen. Den nedre bilden är tagen då vi hade ett mycket vackert vitt vinterlandskap utomhus och den övre bilden då regnet har kommit tillbaka (i December, grrrrr).

Om jag inte hinner uppdatera bloggen så här innan jul så önskar jag er alla en riktigt trevlig julhelg.
Håll tummarna för minusgrader och mera snö :-)

1 kommentar: