söndag 30 oktober 2011

Fondtapet...


Vi (läs jag) kunde äntligen ta ett beslut angående fondväggen i sonens rum. Ni ska veta att vi vägde allt fram och tillbaka ett x antal gånger, ska vi ha djur eller bilar, grönt, blått eller orange, motorcyklar, bollar eller wallisar eller då ränder som det tillslut blev :-) Jag har haft ögonen för den här länge men som sagt... det finns MÅNGA andra fina.

Vi gillar den här just för att det är olika tjocklekar på ränderna plus att nästan alla rengbågens färger finns i den. Det gör att vi (jag) kan välj fritt bland färger till gardiner, lampor o.s.v. Vi kommer troligtvis att ha ränderna liggandes.

Allt i huset är snart klart från Älsbyhus sida, förutom tapetsering som kommer ske i veckan. Sen har vi själva några saker kvar att fixa som exempelvis kaklet i köket. Vi kommer sätta ett vitt, blankt, 10*40cm i storlek, det var min sambo som fick välja tillslut. Jag har då förhandlat till mig andra saker att ha sista ordet i, det gäller att kunna kompromissa :-)

Nu är det bara 9 dagar kvar till inflyttning... Gaaahhh vad spännande...
Ha det så bra!

5 kommentarer:

  1. Wow det kommer att bli Superfint.

    Jag har precis samma problem med att välja nu när vi ska börja fixa Elis sovrum. Jag hade bestämt mig för en tapet som jag haft ögonen på länge men så när jag skulle köpa den så fick jag veta att den utgått. Say what!??!

    Efter det har jag inte hittat någon tapet som jag gillar lika mycket så nu ska vi börja med att göra hela rummet vitt och sen får vi känna efter vad vi vill ha som fond.

    SvaraRadera
  2. Det är ju typ en sån tapet Axel har i sitt rum, fast färgerna är lite annorlunda. Ångrar absolut inte det tapetvalet, lätt som sagt att när det är så mkt färger att gå efter till gardiner osv :)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin sida!
    Tänkte höra om ni ville byta länkar? Alltså att jag länkar till er och ni till min sida :)

    hör av er till min mail isf.

    mvh
    fredrik
    fredrik@frecom.se

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt!
    //Maria G.

    SvaraRadera
  5. Nina: Det är ju så svårt det här med tapeter... Synd att den hade utgått, förstår om ni blev paff. Ni hittar säkert nån tids nog. Fredrik: Tack så mycket, det kan vara aktuellt med länkbyte. Jag mailar dig. Linda: Den ni har satt upp i Axels rum är jättefin. Som du säger så lätt att matcha till. Maria: Tack så mycket, vi tror det kommer bli så fint i rummet.

    SvaraRadera